Dalsze informacje o pozycjonowaniu stron www.
Istnieją trzy popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną rolę przed jednorazowymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, Tłusty Czwartek czy finały Pucharu Polski w piłce nożnej. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. Najczęściej powinno się zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed wybranym wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową czy też uaktualnioną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Kolejny model pozycjonowania to słuszne i przetestowane wyjście dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Za sprawą stosownego doboru fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z daną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords istotnie się obniżą. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również dużo mniejszą konkurencję. Istotne jest także to, że coraz popularniejszy jest trend wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– telefon Huawei Y7 niebieski,
– buty puma Axis czarne sklep online,
– golarka Philips One Blade Pro srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne przede wszystkim dla sklepów online. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę produktów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu istotne jest dodanie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się najczęściej:
– dzielnicę (np. “sklep sportowy Widzew”)
– miejscowość (“zespół na wesele Kraków”)
– państwo (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do klientów przebywających w danym regionie. Taka strategia pozycjonowania jest preferowania również wówczas, gdy firma ma niewiele finansów na promocję i nie jest w stanie konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania regionalnego, np. zamiast “restauracja amerykańska“, to “restauracja amerykańska Kraków”.
Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]