Aktualna oferta PBN.
Aby odbiorca wyszukał twoją działalność powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, lecz również postarać się o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony i to czy systematycznie publikowane są na niej kolejne profesjonalne i przydatne dla odbiorcy informacje. Lecz nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci portali.
Private blog network i ich mankamenty oraz atuty
PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (na ogół przez sporą agencję marketingową lub firmę SEO), który kontroluje jakość publikowanych tam tekstów. Prywatne sieci blogów są przeważnie wykorzystywane jako jeden z punktów rozbudowanej strategii reklamowej, co wypada mocno podkreślić, bowiem najlepsze efekty ich zastosowania widać w stosunku do stron, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość utworzenia dużej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać to, że ich wykonanie nie jest tanie, a następnie trzeba przeznaczać wiele czasu na utrzymanie ich na właściwym poziomie.
Jak zastosować PBN? Zalecamy wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym
PBNy idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To właściwie każda publikacja online, gdzie widoczne są najistotniejsze dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, adres e-mail lub telefon i pełna nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także strona w mediach społecznościowych, wpis w internetowym katalogu biznesowym lub artykuł, w którym podano firmowe dane kontaktowe.
Następny interesujący sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów z podaniem linku do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej użyteczność oryginalnego artykułu, gdyż odnajdywanie odnośniki do niego na różnych blogach w sieci postrzegają jako dowód, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, użyteczne informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza z doradztwem finansowym, bieżącymi wydarzeniami, prawem czy medycyną.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO