Google radzi, czym się kierować przy zatrudnianiu firmy SEO?

Istotne wskazówki dotyczące tego, jak rozpoznać dobrą agencję SEO. Przekonaj się!

Jeśli prowadzisz swój biznes i zakładasz dla niego stronę www, zapewne z czasem zastanawiasz się, jakie działania podjąć, żeby pojawiała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Wiadomo przecież, że dziś widoczność w sieci jest jednym z warunków sukcesu, bo to właśnie tu wielu klientów pierwszy raz przeczyta o twojej ofercie. Jak zatem wybrać dobrą agencję SEO? Należy wsłuchać się w wskazówki specjalistów.

Jak wybrać dobrą firmę SEO? Google zamieściło o tym film

Nie można zaprzeczyć, że cały sektor SEO, innymi słowy działań skupiających się na optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, powstała i nieustająco rozwija się zasadniczo wyłącznie za dzięki Google. Pomimo występowania licznych opcji, jak przykładowo Rambler, DuckDuckGo lub Bing, wciąż liczą się pozycje uzyskane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy więc, kto pragnie pozyskać widoczność w sieci, musi zapracować na swoje miejsce w top 10 w Google. W przypadku branż, w których występuje mocna konkurencja, zazwyczaj jest to nieosiągalne bez konsultacji ze specami z firmy SEO. Google zdecydowało się pomóc osobom, dla których koncepcja optymalizacji stron jest kompletną nowością, i nakręciło krótki kurs, jak rozpoznać rzetelną agencję SEO.

Najistotniejsze cechy solidnej firmy SEO

Maile Ohye, pracownik, Google z ponad dziesięcioletnim stażem, klarownie objaśnia, jak rozpoznać rzetelną firmę SEO, wymieniając wśród najistotniejszych cech m.in.:

  • dbałość o ogólną widoczność strony www, a nie jedynie pozyskiwanie pozycji w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy,
  • udzielenie stronie opieki technicznej oraz prowadzenie działań nad poprawą jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie prowadzonych działań, np. poprzez comiesięczne raporty oraz ciągły dostęp do statystyk strony,
  • umiejętność estymacji budżetu oraz czasu koniecznego do wykonania planowanych wdrożenia,
  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od zrozumienia, w jaki sposób klient prowadzi swój biznes, jakie są cele jego firmy i kto stanowi jego największą konkurencję.

Pracownica Google podkreśla także, iż rzetelna agencja SEO w żadnym razie nie obieca spektakularnych rezultatów z dnia na dzień, gdyż optymalizacja strony www jest procedurą długofalowym, w szeregu przypadków dającą odczuwalne efekty na ogół po paru miesiącach działań.