Jak wybrać agencję SEO?

Zajrzyj na https://seo4.net, aby znaleźć informacje o SEO.

Firmy i właściciele witryn internetowych, którzy pragną, by pojawiać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na przynajmniej trzy sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to próbowanie działań na własną rękę. Nie mając kwalifikacji w obszarze SEO i nie obserwując regularnie doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować poprawnie i – co najistotniejsze – efektywnie. Druga droga to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, jednakże nie każda firma się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzeci sposób to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wygospodarowane na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że nie licząc fachowców od SEO w zatrudnione są tam także eksperci od kampanii Google Ads, grafiki, content marketingu czy kodowania, którzy służą merytoryczną pomocą w tych sferach.

Agencja SEO – transparentność jej działań to istotny aspekt

Polskich agencji SEO jest bez liku. Co wziąć pod uwagę w trakcie szukania firmy, która wywinduje w górę naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Radzimy postawić na agencję, która istnieje na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, a także tych reklamowych oraz kreatywnych, co roku wzrasta, co nie zawsze gwarantuje wysoką jakość usług. Wybierając agencję, która funkcjonuje od minimum dekady, można mieć pewność, że posiada ona spore doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować pokaźne portfolio swoich uprzednich prac. Na stronach agencji SEO częstokroć dodawana jest zakładka z opisem tzw. „kejsów”. Zanim podpisze się umowę wypada zapoznać się ze opisy takich przypadków, aby samemu wstępnie zobaczyć, jakich wyników można się spodziewać po danej agencji, jak również to z jakimi trudnościami się mierzyła i z jakimi branżami pracowała. Najlepsza agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: zawiadamia o planach zadań na zbliżające się tygodnie, ale także przekazuje sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich rezultaty.

Inny liczący się aspekt to spersonalizowana oferta i dostosowanie strategii działań do profilu działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpowiada w kilka minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania pracownik sumiennej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, aby poprosić o dokładniejsze dane o firmie, nieodzowne do opracowania dla niej pełnej oferty. To dane, których nie można odszukać samodzielnie w internecie, jak np. informacja o realizowanych dotychczas działaniach SEO i o najważniejszych dla klienta produktach albo usługach, które chce wypromować.

Opłata za wyniki – czy to korzystna forma rozliczeń z agencją SEO?

Ostrożnie warto potraktować firmy SEO, które sugerują rodzaj umowy z zapłatą za uzyskany rezultat. W takim modelu zleceniodawca płaci agencji SEO wtedy, kiedy frazy kluczowe uzyskają uzgodnione w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top5 czy też Top10). To nadal często napotykany rodzaj rozliczeń, jednak niesie ze sobą znaczne zagrożenie – można bowiem osiągnąć błyskawiczne rezultaty przy pomocy naruszania standardów określonych przez Google. Stale aktualizowany algorytm także nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych klientowi, stąd odpowiedzialna firma SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych wyników. Jeśli idzie o opłatę za działania agencji SEO, to sporadycznie bywa ona stała – przeważnie w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu konieczne jest zaangażowanie większego budżetu, aby przeprowadzić szczegółowy audyt SEO, a potem wdrożyć wszystkie wynikłe z niego prace. W późniejszym okresie współpracy, jak witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace są dużo mniejsze.

Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]